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アイテム
異文化適応クラスにおける学生の意識変遷に関する調査
https://shobi-u.repo.nii.ac.jp/records/148
https://shobi-u.repo.nii.ac.jp/records/14856963b86-a95c-4218-ab22-46518b516ed4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00009562779.pdf (1.6 MB)
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-04-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 異文化適応クラスにおける学生の意識変遷に関する調査 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Cross-Cultural Education Effects on College ESL Students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 第二言語としての英語教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 異文化教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語コミュニケーション | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大学英語教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teaching English as a Second Language | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cross-cultural Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English Communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | College English Education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11546318 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | イブンカ テキオウ クラス ニ オケル ガクセイ ノ イシキ ヘンセン ニ カンスル チョウサ | |||||
著者 |
大味, 潤
× 大味, 潤 |
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著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 尚美学園大学総合政策学部非常勤 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Shobi University | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究ノート | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Research Note | |||||
言語 | en | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | この6年間、4年制大学の必修語学科目の英語クラスで異文化適応を主眼に対人コミュニケーション能力の養成を行ってきたが、これまでその成果は学期末のアンケートによる学習者の感想や、単発の数値データ、もしくは個別のインタビューによる聞き取り調査のみで、一年を通じての縦断的な学習者の意識の変化については具体的な検証を行ってこなかった。そこで今回は英語に対する学習者の考え方や異文化への許容度などを、学習前と前期終了後に調査した。さらに半年後、受講一年後のデータが揃って総括とするが、今回はその中間報告とし、現時点での考察と今後の方向性について論じたい。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The researcher has been conducting cross-cultural training in his ESL classes atJapanese four-year colleges. Though he has already examined various effects of hisclassroom activities in his previous researches, these researches were based on surveys in which the students gave their feedbacks only after finishing the course. Therefore, the researches never showed how the students were at the beginning and how they hadchanged through his classes.The purpose of the survey was to investigate how college students changed throughhis course. In this research, the researcher planned to examine the effects of his classroomactivities on three different times; before starting the course, when finishing thefirst semester, and after completing the two semesters. This paper presents the date of thefirst two of the three. The data demonstrated many aspects of the studentsÅf minds andindicated some ways to modify the direction of his research as well as his classroom activities toward the year end. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 尚美学園大学総合政策研究紀要 en : Bulletin of policy and management, Shobi University 巻 22/23, p. 179-193, 発行日 2013-03-31 |
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表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 10 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00009562779 | |||||
出版社 | ||||||
出版者 | 尚美学園大学総合政策学部 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 13463802 |