WEKO3
アイテム
国際サービスラーニングの教育効果 : カンボジア孤児院支援を事例に
https://shobi-u.repo.nii.ac.jp/records/397
https://shobi-u.repo.nii.ac.jp/records/397a4359bfb-5358-43f7-94d2-c2726e61a996
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00010276959.pdf (602.1 kB)
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-04-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 国際サービスラーニングの教育効果 : カンボジア孤児院支援を事例に | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Educational Effect of International Service-Learning : Case of CAMBODIA Study Tour 2016 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サービスラーニング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会人基礎力 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カンボジア孤児院 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国際支援 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | service-learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fundamental competencies for working persons | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cambodian orphanage | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | international assistance | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12006349 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | コクサイ サービス ラーニング ノ キョウイク コウカ : カンボジア コジイン シエン オ ジツレイ ニ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
江頭, 満正
× 江頭, 満正 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 尚美学園大学総合政策学部 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Shobi University | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
言語 | en | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本研究の目的は、カンボジアで実施している国際サービスラーニングツアーで、社会人基礎力の成長を確認することである。このプログラムは6 年前から実施しており、教育効果を高めるための設計を行っている。学生らには、日本とカンボジアの、水道もガスも通信環境も不十分な開発途上国の違いという外的刺激が与えられる。内的刺激は、社会正義価値観、貧しいこども達との接触である。また、サービスラーニングで重要とされている「振り返り学習」は、体験前、体験中、体験後に実施した。測定の結果、全ての学生に人間性と社会人基礎力の成長が確認できた。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the possible enhancement of fundamentalcompetencies for working persons in college students as a result of participating in international service-learning tour in Cambodia. This program has been carried out continuously for six years. Students will receive the stimulus from the outside. The stimulus is inspired by the differences between the developing countries and Japan of the environment.In Cambodia, water, gas, communication environment is insufficient. Students willreceive the mental stimulation. It is justice and different social environment, from poorchildren, it is a stimulus from the team mates. We designed to enhance the effect. It is akey to service-learning, the REFLECTION, experience before, during experience, werecarried after the experience. Results of the evaluation growth was be confirmed to all students.It is humanity and fundamental competencies for working persons. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 尚美学園大学総合政策論集 en : Shobi journal of policy studies, Shobi University 巻 22, p. 145-166, 発行日 2016-06-30 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 8 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00010276959 | |||||
出版社 | ||||||
出版者 | 尚美学園大学総合政策学部総合政策学会 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 13497049 |