@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000725, author = {川本, 勝 and KAWAMOTO, Masaru}, journal = {尚美学園大学総合政策論集, Shobi journal of policy studies, Shobi University}, month = {Dec}, note = {論文, Articles, 業務マニュアルという視点からフローチャートとScratch を用いた新しいプログラミング教育の授業をアジア諸国からの留学生に対して実施した。 その結果、筆者が担当した留学生に限った結果ではあるが、特に、起業を考えている留学生には肯定的な評価が得られることが明らかになった。, A new programming education class was conducted for foreign students from Asian countries that is using flowcharts and Scratch from the perspective of an operational manual. As a result, it was revealed that although the results were limited to the foreign students the author was in charge of, especially the foreign students who are thinking of starting a business get a positive evaluation.}, pages = {57--72}, title = {フローチャートとScratchで始めるアジア諸国からの留学生への新しいプログラミング教育}, volume = {30/31}, year = {2020}, yomi = {カワモト, マサル} }