@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000671, author = {江頭, 満正 and ETOH, Mitsumasa}, journal = {尚美学園大学芸術情報研究, Journal of Informatics for Arts, Shobi University}, month = {Mar}, note = {論文, Articles, ミュージックフェスティバルへの参加は、多くの社会の人々にとって重要かつますます一般的な経験となっているが、出席の結果として訪問者が得る利益の種類についてはほとんど知られてない。本研究は、日本の新潟県で開催されるフジロックフェスティバルに参加した人々の特徴と、反応を調べることによって前者の側面に焦点を当て、消費者マーケティングの考察への洞察を提供することを目的としている。音楽フェスティバルへの参加、消費行動、および満足度に影響を与える動機付けの調査を実施した。 調査結果に基づいて、参加者の芸術的、音楽的、社会的および心理的なニーズによりよく応えるために、フェスティバルのデザインを改善し、それによって体験のインパクトと深みを増すために、音楽フェスティバルマネジメントを提案した。, Attendance and participation at music festivals has become an important and increasingly common experience for people in many societies, yet little is known about the kinds of benefits visitors perceive they gain as a result of attending. This study focuses on the former aspect by examining the characteristics and reactions of those attending the FUJI ROCK Festival in Niigata JAPAN,and is aimed at providing insights into consumer marketing considerations. An examination of associations between motivational tendencies influencing festival attendance, consumption behavior, and satisfaction levels is carried out. Based upon the research findings, music festival management strategies are suggested to improve the design of festival experiences to better cater to the artistic, musical, social and psychological needs of attendees thereby increasing the impact and depth of the experience.}, pages = {1--16}, title = {ロック・フェスティバルにおける顧客価値 : フジロック・フェスティバル2016を事例に}, volume = {30}, year = {2019}, yomi = {エトウ, ミツマサ} }