@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000669, author = {大野, 好司 and ONO, Koji and 川島, 眞 and KAWASHIMA, Makoto}, journal = {尚美学園大学芸術情報研究, Journal of Informatics for Arts, Shobi University}, month = {Oct}, note = {報告, Report, 本稿では「校長の専門職基準」(日本教育経営学会)の有効性について、教育活動実践から検討した。その結果、管理職のリーダーシップ発揮において基準の有効性が確認された。 また、校長が「協調学習の手法に基づく授業改善」に取り組む環境を整えることにより、教員の指導力と生徒の学力向上を果たし、質の高い学校経営を実現できる可能性についても検討した。, A principal practiced educational activities that referenced the “Professional standards of schoolprincipals” by his management of leadership. As results, he could confirm the effectiveness. And the principal created conditions of the lesson improvement based on collaborative learning method, he could be realized high-quality school management, academic improvement of students and teaching skills improvement of teachers.}, pages = {51--58}, title = {協調学習の手法に基づく授業改善 : 「校長の専門職基準」を踏まえた実践報告}, volume = {29}, year = {2018}, yomi = {オオノ, コウジ and カワシマ, マコト} }