@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000642, author = {KHAN, Fayyaz Ahmad and KHAN, Fayyaz Ahmad}, journal = {尚美学園大学総合政策論集}, month = {Jun}, note = {紹介, Introduction, 外国語で解剖学を学ぶことは一部の日本人医学生にとっては難しい。主要な教育理論である”社会構築主義”とそれに由来した原則は、アクティブラーニングの取り組みは学習に役立つとしている。アクティブラーニングは生徒が国際社会で医師・教員・研究者と知識を共有するツールを身につけるのに必要である。, Learning anatomy in a foreign language can be difficult for some Japanese medical students. A core educational theory, “social constructivism” and the principle derived from it can help learn the subject through the active learning approach. Active learning is necessary to equip the learners for the international community where connections with doctors, academics and researchers is essential for knowledge translation.}, pages = {53--56}, title = {アクティブラーニング : 人体解剖学の学習}, volume = {26}, year = {2018}, yomi = {カーン, ファイアーズ アハマド} }