@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000461, author = {小林, 仁 and KOBAYASHI, Hitoshi}, journal = {尚美学園大学芸術情報研究, Journal of Informatics for Arts, Shobi University}, month = {Mar}, note = {1927年に初演された 「ショー・ボート」 は、 「それまでのミュージカルの概念、 常識を破った画期的なもので、 今日アメリカのミュージカル史に新しい時代の到来をもたらした歴史的な作品」と位置付けられている。 1 脚本・作詞のオスカー・ハマースタインII世と作曲のジェローム・カーンは、エドナ・ファーバーによる原作の小説に描かれた人種問題を始めとしたアメリカの現実的、社会的問題を、登場人物のキャラクターにおけるその独創的な脚色、および黒人音楽であるブルースをとり上げるなどした音楽の多様性をもって、それまで娯楽として位置づけられていたミュージカルとは違う、物語と音楽が文字通り融合した全く新しい演劇の形態としてまとめあげ、芸術性の確立と舞台表現の可能性を示した。 本稿は、作者であるオスカー・ハマースタインII世 (脚本・作詞) とジェローム・カーン (作曲) それぞれがこの作品において成し遂げた芸術的手法と、 この作品がミュージカル史において果たした役割を通して、その革新性を考察するものである。, Musical"Show Boat , " which was premiered in 1927, is placed as"The work which has given a remarkable change in the concepts of Musical theatre piece and brought the advent of a new era to American musical history.Oscar HammersteinII(Playwright, Lyricist) and Jerome Kern(Composer) worked up a revolutionary theatrical form. It is totally different from the Musical Comedy that had been ranked as just an entertainment, with integration of music and story, creative and characteristic dramatization such as adopting American racial issues, or musical diversity such as adopting black music like blues into musical theater. As a result, they showed an artistic establishment and the possibility of performing arts. In this note, the author intended to consider its innovation through the artistic technique of Oscar Hammerstein II and Jerome Kern, and the role of this work that has performed in musical history., 5, KJ00010210899, 論文, Articles}, pages = {63--73}, title = {ショー・ボート : ミュージカル史におけるその革新性}, volume = {25}, year = {2016}, yomi = {コバヤシ, ヒトシ} }