@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000450, author = {小椋, 久雄 and OGURA, Hisao}, journal = {尚美学園大学芸術情報研究, Journal of Informatics for Arts, Shobi University}, month = {Mar}, note = {今日の映像作品に於いてカメラワークの無い作品はない、つまりカメラの動かない作品はないと言っていいだろう。 では何のために、どういう効果を狙ってカメラは動くのだろうか。 本論では、「移動撮影 (パンを含む)」について実際に公開された海外の映画のシーンもとに解説し、さらに筆者が監督した映画 「世にも奇妙な物語 映画の特別編・結婚シミュレーター」(東宝配給2000年公開)を題材に具体的に検証および解析をしていく。, In present-day image products, there is no product without camera-work. That is, it is safe to say that there is no product without moving a camera. Then, what is the camera movement for and what kind of effect does it aim to produce? In this paper, I will explain about "moving shots (including pan)" based on some scenes from actually released foreign movies. Furthermore, I will specifically verify and analyze a movie "Tales of the Unusual, Special episode in film・marriage simulator" (Toho Movie Distributing Agency released in 2000) which I directed as the subject., 2, KJ00009854739, 論文, Articles}, pages = {21--34}, title = {映像表現における移動撮影(パンを含む)の効果の検証}, volume = {24}, year = {2015}, yomi = {オグラ, ヒサオ} }