@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000442, author = {八木, 良太 and YAGI, Ryota and 大塚, 寛樹 and OHTSUKA, Hiroki}, journal = {尚美学園大学芸術情報研究, Journal of Informatics for Arts, Shobi University}, month = {Mar}, note = {ライヴエンタテインメントビジネスほど不確実性の高いビジネスはない。なぜなら、このビジネスは、成否が人の嗜好という非科学的な要素に大きく左右され、常に自然災害や突発的事故などの予測不能なリスクにさらされているからである。本稿は、このリスクの塊のようなライヴエンタテインメントビジネスのリスクマネジメントについて考究する。具体的には、ライヴエンタテインメントビジネスのリスクを特定するとともに、リスクファイナンスの観点からコンサートプロモーター(コンサート企画運営会社)のリスク対応について分析と考察を行う。本稿から、コンサートプロデューサーによる戦略的な保険選択の実践が、コンサートプロモーターのリスクファイナンスの成功の鍵を握ることが明らかになる。, There is no other business that has high uncertainty like Live Entertainment Business. This isbecause the success and failure of this business depend a great deal on the unscientific element whichis the individual taste, and it is consistently exposed to unpredictable risks such as a natural disasteror a sudden accident. This research paper investigate the Risk Management of Live EntertainmentBusiness just like the lump of the risk. Specifically, We identify the risk of Live EntertainmentBusiness, and discuss the risk countermeasure of the concert promoters (company that plan andconduct concerts )from the perspective of Risk Finance. And it is revealed from the consideration ofthis research paper that the strategic choice and implementation of insurances by the concertproducers has the key to success of Risk Finance of Live Entertainment Business., 2, KJ00008645359, 論文, Articles}, pages = {29--45}, title = {コンサートプロモーターのリスクファイナンス}, volume = {22}, year = {2013}, yomi = {ヤギ, リョウタ and オオツカ, ヒロキ} }