@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000348, author = {日野, 勝吾 and HINO, Shogo}, journal = {尚美学園大学総合政策論集, Shobi journal of policy studies, Shobi University}, month = {Dec}, note = {本稿は、国の行政機関等における消費者に対する情報提供(特に、注意喚起機能)に関する法的問題について、積極的な検討を加えることを目的としている。消費者にとっての一方当事者たる事業者との交渉力・情報力の不均衡等の現状を踏まえ、特に、消費者法領域において、それを是正するための具体的方策を考察するとともに、消費者紛争の多様な解決チャネルのあり方について、具体的に省察した。, This paper is intended for purposes of adding the examined legal issues related to information provision and alerting to consumers in government institutions. In consumerlaw area imbalance of the bargaining power, information power is remarkable, also measures,in order to correct it, in the light of various resolution channel of consumer dispute,was reflection specifically., 1, KJ00009131120, 論文, Article}, pages = {1--9}, title = {国の行政機関等における消費者に対する情報提供の法的問題 : 裁判外紛争解決手続における事業者名を含む結果概要の公表制度を中心に}, volume = {17}, year = {2013}, yomi = {ヒノ, ショウゴ} }