@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000339, author = {大西, 麗衣子 and ONISHI, Reiko}, journal = {尚美学園大学総合政策論集, Shobi journal of policy studies, Shobi University}, month = {Dec}, note = {本論文の目的は、キャリア形成支援の観点から、今後の教員養成・免許制度の在り方を検討するために、中学校教員が教育実習生に期待する資質能力の一部を明らかにすることである。研究方法は、埼玉県内の公立中学校の教員22 名を対象とした質問紙調査である。17 項目について調査した結果、中学校教員が教育実習生に最も期待しているのは「学校や教育、教職とは何かについて考えること」であった。, This paper clarifies some aspects of competence that junior high school teachers expectfrom student teachers. Using that knowledge, a new system of teacher education andcertification can be examined and established from the perspective of support for careerdevelopment. A set of questionnaires comprising 17 items was prepared and administeredto 22 public junior high school teachers in Saitama. Questionnaire results reveal that most respondents expect "consideration of the nature of school, education, and teachers.", 1, KJ00008677219, 論文, Article}, pages = {1--10}, title = {中学校教員が教育実習生に期待する資質能力 : キャリア形成支援からみた教員養成・免許制度の検討}, volume = {15}, year = {2012}, yomi = {オオニシ, レイコ} }