@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000337, author = {出水, 純二 and IZUMI, Junji}, journal = {尚美学園大学総合政策論集, Shobi journal of policy studies, Shobi University}, month = {Jun}, note = {本稿は、多文化・多民族都市に生じた危機的状況における政治リーダーの権威の維持と回復を主題にする。マールテン・A・ハイエールは、この主題に政治家の言説面だけでなく、政治家の演技や台本化といった概念を含む演劇性の観点からも迫っている。アムステルダムで起きたテオ・ヴァン・ゴッホ暗殺を事例とした彼の研究では、権威を保つ政治リーダーの演技がハビトゥスによって制約されるとともに、台本のない即興劇や感情の転化が必ずしも権威を脅かさないと論じている。危機の時代の公共政策論において、ハイエールの解釈的方法論は、文化対立をもたらす二元論を超えて、より多様で繊細な社会の統治へ向けた処方箋の可能性を切り開くものである。, This paper discusses how political leaders maintain and recover their authority duringcrisis situations in multicultural and multiethnic cities. Maarten A. Hajer explores this topic with reference to not only leaders' discourses but also dramaturgy, including theirperformances and scriptings. Hajer's case study of Theo van Gogh's assassination inAmsterdam argues that political leaders' public appearances to stabilize their authorityare limited by their habits on stage, and that neither improvisation in the script nor emotivererouting reduces the threat to their authority. Hajer's interpretive methodology for policy analysis goes beyond the dualism of cultural conflicts in the time of crises andopens up possibilities of governing a diverse and sensitive society., 5, KJ00008203419, 論文, Article}, pages = {77--92}, title = {M. A. Hajerの公共政策分析(1) : 演技と権威}, volume = {14}, year = {2012}, yomi = {イズミ, ジュンジ} }