@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000262, author = {野上, 竜一 and NOGAMI, Ryuichi}, journal = {尚美学園大学芸術情報学部紀要, Bulletin of the Faculty of Informatics for Arts, Shobi University}, month = {Mar}, note = {このプロジェクトは、筆者の考える空間デザインの1プロセスとして始まり、その空間イメージに対しての考え方をインタラクティブなインスタレーションとして表現している。人の動作などの情報を起点としてリアルタイムに変容する空間のイメージ、それを視覚化するためのシステムを試行錯誤する過程は、2002年の東北芸術工科大学での実験展示から始まり、2003年のOZONEギャラリーでの展示では多人数体験型インスタレーションとして発展させた。ここではその一連の過程を辿って行く。, The project started as one single process of "space design" and ultimately expressed a concept of space itself with an interactive installation. A method of designing space and computer programs which enable to create space which changes interactively on the basis of the information such as people's feeling and operation were required. The installation first appeared at a trial exhibition of Tohoku University of Art and Design in 2002. With the original algorithm and original 3-dimensional space equipment using the computer, it responds to operation of people an the space to which expression is change interactively appears in a gallery. The installation was developed as I had an exhibition at OZONE Gallery in 2003. This report explains how I explored the expression., 3, KJ00004919568, 創作ノート, Creation Note}, pages = {25--31}, title = {インスタレーション「柔らかな空間」 : 空間デザインの可能性}, volume = {9}, year = {2006}, yomi = {ノガミ, リュウイチ} }