@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:02000005, author = {仲井,勝巳 and NAKAI ,Katsumi}, journal = {尚美学園大学総合政策論集, Shobi journal of policy studies, Shobi University}, month = {Jun}, note = {紹介, Introduction, 本稿は、カンボジア農村部の支援者2 名から2022 年度にアンケートとインタビュー調査を実施し、活動内容を整理したものである。2 人とも現地の人々に寄り添うことを大切にしていた。SDGs エコビレッジの建設では、資金調達、現地素材の活用の重要性を示した。また、カンボジア農村部の教育活動では、小学校教員が小学校の教室や隣接した青空教室で、幼児教育を担うことが明らかになった。本調査は、限定的な人数が対象であるため、引き続きカンボジア農村部の環境や教育の在り方について調査し、持続可能な社会を目指していきたい。, This paper summarizes the details of activities based on questionnaires and interviews conducted in fiscal 2022 with two supporters in rural Cambodia. Both of them valued closeness to the local people. In the construction of the SDGs eco-village, it was important to raise funds and utilize local materials. In addition, in educational activities in rural Cambodia, it became clear that elementary school teachers are responsible for early childhood education in elementary school classrooms and adjacent open-air classrooms. Since the number of participants in this survey is limited, it is necessary to continue to investigate the environment and education in Cambodia's rural areas and aim for a sustainable society.}, pages = {47--52}, title = {カンボジア農村部の支援活動に関する考察 : 2022年度に実施した支援者の調査から}, volume = {36}, year = {2023}, yomi = {ナカイ,カツミ} }