@article{oai:shobi-u.repo.nii.ac.jp:00000138, author = {大西, 麗衣子 and ONISHI, Reiko}, journal = {尚美学園大学総合政策研究紀要, Bulletin of policy and management, Shobi University}, month = {Dec}, note = {本稿の目的は、ブール代数分析による学習機会等の捉え方に関する試案を提出することである。学習機会は、学級、講座、教室と考えられているが、本稿では、ブール代数分析によって、施設・設備、学習仲間、講師という学習資源の組み合わせと考えることにした。このように捉えることにより、生涯学習支援ネットワークに関する問題の解決に役立てることができる。, This paper presents the perspective of using opportunities and resources for learning by Booleananalysis. Classes are regarded as learning opportunities. The classes are defined for Boolean analysis ascombinations of resources for learning: facilities, companies, and lecturers. This conceptualization isparticularly useful to solve problems related to lifelong learning support networks., 10, KJ00008204560, 研究ノート, Research Note}, pages = {155--160}, title = {ブール代数分析による学習機会等の捉え方に関する考察}, volume = {21}, year = {2011}, yomi = {オオニシ, レイコ} }