WEKO3
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「マス」の希薄化から始まった、新たなコミュニケーションの模索
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00007042079.pdf (622.1 kB)
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-04-21 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | ja | |||||
タイトル | 「マス」の希薄化から始まった、新たなコミュニケーションの模索 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | End of "mass." The evolution of communication practices | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | クチコミ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情報爆発 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コミュニケーション・デザイン | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
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主題 | メディア化 | |||||
キーワード | ||||||
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主題 | Word of mouth | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Info-Plosion | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Communication-design | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Medialization | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12312312 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | マス ノ キハクカ カラ ハジマッタ アラタナ コミュニケーション ノ モサク | |||||
著者 |
小池, 保
× 小池, 保 |
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著者所属(日) | ||||||
ja | ||||||
尚美学園大学芸術情報学部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Shobi University | ||||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Articles | |||||
言語 | en | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | マスメディアの経営が、極めて苦しい。不況による打撃だけではない。「マス」広告によるコミュニケーションが、以前のようには効かなくなったことが大きい。論考ではまず、その背景となっている、意識と行動を激変させた「賢い生活者」のあり方に注目し、「クチコミ」というコミュニケーションが表舞台に登場してくる必然性について論じる。続いて、新たな状況に適合すべく、広告ビジネスの先端的クリエイターたちが始めた「コミュニケーション・デザイン」という最新の取り組みが、どんな有効性を持つか検証する。賢い生活者との、最高レベルのコミュニケーションを実現するために、例えば全国の郵便局までをも「メディア」に変えてしまうなど、自由かつキメ細やかにデザインされたコミュニケーションの創出が、どのような新たな時代を拓いてゆくのかについて展望する。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The entirety of the "mass" media business field is facing extremely unfavorable and unstable conditions.These turbulent times can be attributed not only to the series of global recessions from which allbusiness are suffering; but largely to the ineffectiveness and outdated "mass" communication advertisingmethods.A more detailed study and background of the current situations will be pointed out here. Starting with focuson the review of the "wise consumers" which changed public consciousness and behaviors, the inevitabilityof communication with "word of mouth" which moves to the mainstream also be discussed.Subsequently, the discussion will validate the evidence of effectiveness of the newest approach -"Communication Design" - which is being put into practice by the leading creators in advertisementworld.To establish the highest level of communication with the wise consumers, the concepts of this newera will be put in perspective. It will be lead by freely and at the same time carefully designed newcommunication concepts, such as one which might change all the post offices across the country into anew form of "media." | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 尚美学園大学芸術情報研究 en : Journal of Informatics for Arts, Shobi University 巻 17, p. 1-26, 発行日 2010-03-01 |
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表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 1 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00007042079 | |||||
出版社 | ||||||
言語 | ja | |||||
出版者 | 尚美学園大学芸術情報学部、大学院芸術情報研究科 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 18825370 |